wtorek, 3 września 2013

Życie bez szkoły

Odeszłam z zawodu nauczyciela. Wczorajsze rozpoczęcie roku szkolnego zainaugurowało u mnie nowy rozdział. Przyczyn takiej decyzji było kilka: brak godzin nauczania w szkole, w której pracowałam, pękająca w szwach biurokracja, która sprawiała, że miałam coraz mniej czasu dla uczniów na rzeczywistą pracę, a coraz dłużej siedziałam nad korowodem papierów, chociaż nie do tego zostałam zatrudniona, wymysły różnych "mądrych głów" co do wymagań, zadań itp. bez równoczesnego wsparcia merytorycznego i finansowego szkół (patrz: sześciolatki) i z kilku jeszcze innych powodów, o których w tym momencie nie chcę się wypowiadać, bo nadal robi mi się niedobrze na samą myśl.
Nadszedł czas na zmianę. Mimo że przygotowywałam się do tej decyzji dość długo, to wyjście z "budżetówki" na wolny rynek pracy wiąże się z lękiem ("Czy dam radę?"), ale też podekscytowaniem (nowe wyzwania i możliwości, brak uwiązania etatem). No i tęsknię za kontaktem z moimi uczniami, za tymi łobuzami szczególnie...
Jak sobie poradzę, okaże się pewnie za jakiś czas. 
Tymczasem próbuję zorganizować swoje życie zawodowe na nowo: szukam nowej pracy, odświeżam swoje dokumenty aplikacyjne, doradzam, szkolę i nawet jakiś biznesplan się pisze... 

"Dwie drogi rozchodziły się w żółtym lesie.
Żal, że nie mogłem przebyć obu -
- Samotny Wędrowiec, którego w świat niesie.
Wpatrywałem się w pierwszą, stojąc u jej progu,
Jak skręca w oddali i w poszyciu znika.

Wybrałem tę drugą, gdyż chęć nieodparta
Słuszność decyzji motywowała,
Jakby chciała być przeze mnie przetarta,
Choć od pierwszej się nie odróżniała, 
A obie były wytyczone.

Tamtego ranka wyglądały na podobne.
Nie było śladów żadnego człowieka.
Na pierwszą powrócę - rzuciłem na odchodne,
Wiedząc, jak droga potrafi być daleka.
Wątpiłem jednak, czy powinienem powrócić.

Nieraz mnie to wspomnienie poniesie,
Gdy będę rozważał drogę obraną.
Dwie drogi rozchodziły się w lesie.
A ja? Obrałem tę mniej uczęszczaną.
I to właśnie wszystko odmieniło.
/R. Frost "Droga"/


I wybrałam... 




2 komentarze: